Jaarclub Mannschaft uit Utrecht – Midden-Amerika – 2010

Eindelijk was het zo ver, JC Mannschaft gaat op lustrumreis! Al vrij snel kregen we via via een tip over clubtravel en dit bleek achteraf de gouden tip, want onze lustrumreis was in één woord geniaal! Na heel wat mails en belletjes hadden we het perfecte reisschema voor onze club klaar: 16 dagen, New York, Costa Rica & Panama!!! Dit alles moest voor de club geheim blijven tot tijdens de heenvlucht en dat is gelukt! Onderweg naar New York kwam de bekendmaking van de gehele reis door de stewardess, iedereen was super enthousiast! 🙂 Na een kort maar krachtig bezoekje aan New York gingen we verder naar Costa Rica. Eenmaal geland in San José stond daar Jorge voor ons klaar, onze privé chauffeur tijdens onze gehele tour door Costa Rica. Zonder hem waren we nergens, letterlijk en figuurlijk! Naast het rijden maakte hij ook alle afspraken met de gidsen en de accommodaties, zo konden wij ons beter focussen op de geweldige natuur en de goudgele rakkers..

Zo hebben we een sensationele canopytour gedaan, het National Park bezocht in Rincon de la Vieja,   de Arenal vulkaan gezien en in de Baldi Hotsprings gelegen in La Fortuna, geraft op de Sarapiqui rivier en op quads/scooters de mooiste stranden gevonden bij Puerto Viejo…….

Na de hilarische grensovergang (gelukkig met gids) stond er een busje voor ons klaar die ons naar de boot bracht. Vervolgens kwamen we met een privé speedboot aan in Bocas del Toro, Panama. Deze eilandengroep hebben meerdere malen vanaf een boot bekeken. Daarbij hebben we gesnorkeld, gedoken, gezwommen en dolfijnen gespot. Ook hebben we hier de mooiste feestavond beleefd bij de Aqua Lounge op houten palen, waar alle feestgangers na aardig wat drankjes via de duikplank de zee in plonsde! Na de eilandengroep nog eenmaal vanuit de lucht te hebben bekeken, vlogen we door naar Panama City. Ook daar stond weer een chauffeur voor ons klaar, die ons netjes bij het hotel afzette. Een gids heeft ons de hele oude en nieuwe stad laten zien, evenals het uitgaansleven! Als afsluiter had de gids voor ons nog een tour geregeld met een discobus door de stad, dus je snapt wel dat de volgende ochtend iedereen lekker kon slapen tijdens de terugvlucht!